Our First Ever Ramadhan with IHSAN

1st, sorry sgt2 to all readers yg ternanti2 aku update blog nih... ni sumer salah si facebook tu la... buat aku syok sgt main game... smpi x sempat2 nak update blog... huhuhuhu...

2ndly, SELAMAT BERPUASA kpd semua! semoga ramadhan kali ni lebih diberkati n membawa erti buat anda sekeluarga... insya Allah...

as for me, this is our first ever ramadhan with IHSAN... aku still igt lg ramadhan last year, aku selalu sebut2 ms sblm ramadhan tu, "kan best klu puasa thn ni cukup"... dlm erti kt lain, aku betul2 mengharap aku peknen ms tu... so that ms ramadhan takkan period la... thus, puasa penuh la kan... ye la, ms tu aku baru start mkn ubat utk treatment utk peknen kan... so, harapan tinggi la... n ALHAMDULILLAH, Allah itu Maha Mendengar... bulan Ogos last year aku start peknen... n alhamdulillah gak aku jenis yg x mabuk2... so, penuh la puasa ku... hahahha...

tp thn ni xleh dah rasanya... sbb... dah ehem2 la kan... org pompuan... hahahaha!

even aku x menyusukan badan si IHSAN tu, tp bdn mmg rasa letih gak la... bukan sbb apa pun... time bulan pose ni nursery IHSAN takleh overtime... so, everyday we have to fetch him before 6pm... ofis, even official time utk balik is 4.30pm, tp lum pernah lg la, ngam2 4.30 tu leh balik... adeeeeee je keje urgent nak settlekan tetiap hari... last2, 5.30 gak br gerak balik...

pastu, balik2, smpi umah 6.30pm... tu pun klu x ke bazar la... klu ke bazar, lmbt lg sket... klu x ke bazar, nak kena masak le jawabnya... bukan BAY suh aku masak sgt pun sbnrnya... cuma kdg2 dah boring dgn mknan kat bazar... harga makin naik... tp rasa makin x sedap... hmmm... masak sendiri, walau x sesedap mana pun, tp puas la ati... hehehe...

6.30pm smpi umah, dgn kelam kabut nak siapkan mknan berbuka lg... ditambah pulak dgn si IHSAN yg sgt2 suka buang air besau time sampai umah... adusss... anakku sorg nih... kat nursery berjam2 xnak buang... kat umah gak dia mau buang... hehehehe... DADDY dia lak asik ngelat je... xnak tlg cuci... dia sanggup wat keje2 lain... asalkan x cuci si IHSAN yg dah masyam tu... huhuhu... bertuah tul...

pastu, bila time buka lak, IHSAN nak kena riba... dia x mau baring... so, riba la dia smbl mkn... then, x sampai 5 min, (biasanya aku lum sempat jamah main course lg pun), si IHSAN dah merengek nak susu n tido... so, disebabkan aku xnak biasakan dia dgn buai, aku riba la dia... susukan dia smpi tertido... yg geram tu, dia bukan nak tido kat DADDY dia... bila nak tido, mesti mau mummy jugak... hehehe... org kt mmg camtu ek... baby mesti nak tido ngan mak... main dgn bapak...

bila IHSAN dah tertido, aku pun letak dia atas sofa... then br aku mkn... tu pun kena mkn laju2 sbb nak mengejar maghrib... pastu, pas maghrib biasanya IHSAN akan bgn tido n nak main2 lak... huhuhu... so, layan la dia smpi dia masuk tido @ around 10pm biasanya...

sahur lak, everyday kitorg kena la angkut IHSAN ke tkt bawah... ye la, takkan nak tinggal dia kat cot sensorg kat atas kan... tp alhamdulillah, dia tido je...

fuhhh... mmg rasanya bila ada anak ni susah gak berat bdn nak naik kot... sbb adeeeee je keje kita kena buat... keje2 baby n keje2 umah... cuma ALHAMDULILLAH, aku ada suami seperti BAY yg very helpful n understanding... ;P

apa2 pun, aku sgt sgt sgt bersyukur sbb IHSAN sbnrnya seorang anak yg AMAT senang utk dijaga... x bnyk karenah... cuma manja tu, biasa la... sumer baby manja kan... cuma kita jgn terlebih2 manjakan dia dah la... balik kg haritu pun, my parents ckp, senang sgt jaga IHSAN ni... cuma waktu pantang je aritu kuat meragam sbb mudah masuk angin... huhuhu...

mummy sentiasa berdoa, "SEMOGA IHSAN AKAN SENTIASA MENJADI ANAK YG MENGGEMBIRAKAN HATI IBU BAPA & KELUARGANYA... dalam apa jua perkara sekalipun..." Amiiiin...

1 comment:

  1. Amin lagi skali~~~ hahahhh.. tadi post comment, keluar nama Basikal plak. ceh~ anak buah login tak logout. =p

    peace~

    ReplyDelete