Yesterday... Just Me & IHSAN

semalam, pagi2 dtg keje dgn kelam-kabutnya... sbb nak kena siapkan report n presentation slide utk 'da boss' bwk gi meeting @ tampin... before 2pm dia nak gerak... aku dah bg draf pd dia mlm smlm... but i bet she didn't even jeling pun bende tuh... huhuhu... well, kitorg mmg dah tau sgt dia... mesti last minute bnyk amendment nak kena buat... hehehe... so, get ready je la...

lum sempat sampai ofis, dah 4-5 kali dia call... suh amend itu, amend ini... so, sampai2 je ofis aku terus la wat those amendments yg dia suh... banyak lak tuh! adusss... pening terus kepala aku... mana taknya, nak amend lg, pastu nak tunggu print 45 coloured copy lg... HP laser printer tu dah la bengong n lembab! adusss...

dlm pd aku tgh edit2 report tu, 'da boss' masuk bilik bay n aku... ckp, 'hari ni akak nak bwk BAY je lah'... maksudnya, aku takyah gi la... sbb aritu klu buleh dia nak aku n BAY pegi... suh tinggal IHSAN... pastu aku ckp, 'xleh tinggal kak... sbb nursery xleh jaga smpi malam... mak mertua saya lak kul 6pm baru balik'... lgpun aku kesian kat mama BAY klu tinggal IHSAN pd dia... huhuhu... so, sbb tu dia bwk BAY je... n two other lady staffs la... mcm biasa, dia bwk BAY utk make sure someone will help her on the technical side for preparation la... mcm psg projector n so on so on la...

so, tinggal la aku kat jb... ptg, 5.30pm aku balik n amik IHSAN... teachers kat nursery IHSAN pun nmpk pelik ms aku dtg sorg2 tu... siap teacher dia tersalah panggil budak... dia igt aku mak org lain bila nmpk keta aku... hehehe...

aku singgah beli mknn for berbuka kat gerai makcik dekat2 dgn umah je... malas nak gi bazaar... aku park keta tepi jalan dpn umah makcik tu... n terpaksalah aku tinggalkan IHSAN jap dlm keta... tp aku bukak tingkap sket n lock keta la of course... siap2 pesan kat IHSAN, 'syg, mummy nak beli mknn kejaaaap je... u don't cry ok... please... mummy janji, kejaaaap je... IHSAN good boy kan'... huhuhu... sian dia... terkebil2 je ms aku ckp tu...

then, aku pun gi la beli mee rojak n kuih sket... ms tgh beli tu, tetiba aku terdengar bunyi budak menjerit/nangis... alamak... IHSAN nangis ke??? makcik tu pulak tgh sibuk lyn customer sblm aku... pastu budak yg tlg bungkus mee tu lembab la pulak... adusss... nak je aku ckp, 'cepat la sket dik... anak sy nangis sensorg dlm keta tu'... huhuhu... tp sbnrnya aku x brp yakin tu bunyi tangisan IHSAN... sbb dia bukan jenis yg suka nangis kuat2... even nangis pun jarang2 sgt...

bila dah siap beli, nak tuju ke keta, aku ternmpk sorg budak dlm umur 4-5thn tgh nangis kat dpn umah dia dekat2 area tu gak la... dlm hati aku pun kt, harap2 la yg aku dgr tu bdk tu... AND... jeng jeng jeng... mmg budak tu pun yg nangis sbnrnya.. hehehe... sbb bila aku smpi keta, si IHSAN siap tgh tersengih2 sorg2 tgk aku masuk keta... hehehe... aku pun terus puji dia, 'waa, IHSAN mmg good boy la... tinggal sorg2 pun steady je'... hehehe... alhamdulillah...

balik, main2 sat dgn IHSAN... then cuci dia sbb buang air besau... huhuhu... then aku mkn smbl riba dia... lepas aku mkn, IHSAN ngantuk, tp x mau tido... tp lepas aku bg susu, aku masukkan buai n suh dia tido... dia pun tido la jap dlm 1/2 jam... sempat la aku wat2 keje umah sket...

@ about 9pm dia dah terjaga... mintak dikeluarkan dr buai... then aku kuarkan n dudukkan dia kat riba smbl tgk tv... pastu, aku try nak telangkupkan dia kat bahu... saje nak main2... smbl ckp2 dgn dia... tiba2 dia nangis dgn bersungguh2... aduss... dlm 10 minit ada la... stop 2-3 saat, nangis balik... bingung gak aku... huhuhu... tp aku rs xde prob ape sgt kot... cuma, dia ngantuk sbnrnya, tp x mau tido... otak dia fikir nak maaaain je... jd, bila aku suh tido balik, dia marah la... hehehe... bertuah tul anak mummy ni la... huhuhu... x pun, dia rindu DADDY dia kot... hmm...

smpi kul 9.40pm aku try tidokan dia kat tingkat bwh dia x mau gak... then aku bwk dia masuk bilik n letak kat cot dia... then aku bg susu n layan dia borak2 jap... then, after 20 mins camtu, dia pun tido... tp still, terjaga2 sket... fikir nak main la tu... paksa diri x mau bg tido lena... hai la IHSAN, IHSAN... sabor je la aku...

tp alhamdulillah, pastu dia terus lena... smpi aku turun bukak pintu bila BAY balik @ 11pm pun dia x perasan... so, tidolah dia... dgn x mkn ubatnye... huhuhu... kesian nak kajut bila dia dah lena... hmmm... GUT NITE SYG MUMMY... mMmmMmMuahh!

No comments:

Post a Comment